Ja, lite smutsig disk nu då

Idag är en rätt vanlig dag vill jag tro. Rasmus har stuckit iväg för att träna, den lilla sockerbiten ligger och sover middag och jag sitter här och vill blogga samtidigt som jag borde städa, diska, plugga och faktiskt kissa lite också. Vänta... ajaj, bara för att jag skrev att hon sov, var hon förstås tvungen till att vakna. Hur ska jag nu hinna med allt jag tänkt göra innan Rasmus kommer hem? Jaja, det får väl lösa sig endå. 
    Eftersom Elin efterlös lite uppdatering om den smutsiga disken tänkte jag ladda upp en bild på det tillfälliga lilla berget som går att skåda i våran ho och på den minimala diskbänken (som förövrigt är den enda arbetsyta vi har i köket om man inte räknar med kylskåpet/frysen som kan erbjuda lite plats om man lyter bort riskokaren och lite annat tjafs) i detta nu.

Egentligen inte så jättemycket disk, men en massa annat äckel som man inte bör visa, men det struntar jag i.
    För att lägga till lite information om den här Kobebiffen, jag hade lite brottom när jag skrev förut, så ska jag säga att anledningen till att den är så speciell är för att djuren, som sedan blir biffen, behandlas på ett mycket speciellt sätt. De får extra bra mat och de blir masserade för att de ska må så bra som bara är möjligt, vilket sedan resulterar i ett mycket mört kött. Så en del kan man nog säga att man bidrar till bra djurförhållanden om man köper detta dyra kött, så det är alltså inte bara en smakupplevelse man betalar för. Så ja mamma, kanske är det sådant kött man kan köpa där på flygfyren, som trots sitt frusna tillstånd kostar 1.500 SEK/kilot.
     Tuvaluva har till sin mammas glädje blivit en riktig pussgurka som tycker om att pussas, inte lika ofta som mamma vill förstås, men helt klart både nu och då. Hon pussar på mamma, vissa leksaker och på vissa bilder i böcker och ja, visst händer det att pappan får sig en puss ibland också förstås.

Dagen till ära har hon jodgubströjan och jeansen hon fick av moster Mi och farbror Nico. Så söt, så söt.
   Det verkar som om det var p.g.a att det tryckte på lite extra i den där lilla magen som hon vaknade så tidigt från sin middagslur, så snart har jag ännu ett jobb att göra. Pust, pust, Rasmus som alltid brukar ta hand om det där.

Kommentarer
Postat av: Elin

;)

2009-04-04 @ 09:19:37
URL: http://elinessner.blogspot.com/
Postat av: Mormor Annica

Vilken underbar bild på sötnosen! Går det att beställa ett kort? Jag längtar efter att träffa er. Kramar!!!!

2009-04-06 @ 15:51:54
Postat av: Johanna

Vilken sötnos :)

2009-04-08 @ 12:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0