Ängstuva och mamma

Här om dagen kom jag på att jag saknade de där visorna av Allan Edwall som brukade vara på barnprogrammet (bollibompa, eller hur det stavas, själv kallade jag alltid det för barnprogrammet). Jag har också ett kassettband med dessa låtar hemma. Efter lite sökande hittade jag och Rasmus dem och lyssnade igenom allihop. Det fanns faktiskt en om Tuva där (eller möjligen Tua, om man kan heta det, men det struntar vi i). Den går iallafall så här om vi hört rätt:

♫ Den söta lilla Tuva
    Hon var för hemligt böjd
    Sin mamma intervjua
    Om äktenskapens fröjd
    Att bara gänga gick väl ann
    I fall man bara slapp sin man
    Sa mor till lilla Tuva som var för hemligt böjd ♪

Allan Edwall

Den var väl lite rolig.
    När jag och Ängstuva är ensamma hemma brukar vi ibland roa oss med att ta massa kort på oss. Så nu tänkte jag att jag kunde lägga upp några exempel ur vårat gemensamma bibliotek.
  
Hon är så himla pluttliten på de här första bilderna tycker jag.
Utflykt

Här sitter hon så roligt tycker jag
   
Ibland gör vi mer än att skoja med bara miner
  
  
En mysklump
    
Mammans bästa sida
  
Pussas
 
Lite galenskap

Och så slutligen en dagens bild och här ser man faktiskt lite mer hår än på Tuven än på första bilderna.


Kommentarer
Postat av: mormor

Hon är fortfarande väldigt söt! Mormor tycker ni ska åka hem snart...

2009-01-15 @ 13:40:31
Postat av: Alexandra (jag, ni vet)

Hehe ja, det är ju bara liiite tid kvar tills det är dags att komma hem. Du får dock ta och komma hit först;)

2009-01-16 @ 02:53:12
Postat av: farmor

Kul med många bilder - alexandratuvafrossa!

Kram famor

2009-01-16 @ 09:14:33
URL: http://lundholms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0