Allt annat än fläckfritt

I förrgår hade vi en spilldag här hemma, mest var det våran värmematta som fick ta smällarna. Det hela började när Rasmus hade varit och handlat, stod och lagade mat och frågade mig, i all välmening (eller ja, det tror jag iallafall att det var), om jag ville ha ett glas nyinhandlad juice. Jag visste inte att han hade handlat det så jag lät min förvåning förblinda mig för alla (eventuella) varningsingnaler och tackade lyckligt ja. Men jag hann inte mycket mer än att ta glaset i handen innan delar av innehållet återfanns på golvet och på Ängstuva. Oj då. Efter detta behövde hon nya byxor och dessutom en ny blöja. Men trots detta byte var tydligen inte Ängstuva nöjd för mitt i bytet hinner hon, på bråkdelen av en sekund, rymma och krypa bakom min rygg och hälla ut resten av glasets innehåll på mattan och på mina strumpor. Senare ska Rasmus, som så ofta annars (ja varje stund han finner sig själv stående utan annat att göra faktiskt), öva någon spark. Men inte heller han är förutseende nog att se faran med det fulla vinglaset som står på mattan och vips har en del av mattan antagit en rosa-röd-aktig ton. När han sedan råkar sparka ut mjölken när han reser sig från datorn så några skvättar vitt också pryder dess existens vill han påstå att det är lika mycket mitt fel som ställt mjölken så dumt till. Dagen därpå, dagen vi kan kalla igår, lyckas Ängstuva göra en ytterliggare blöjsmitning och denna gång hinner hon, också detta på vad jag skulle kalla för bråkdelen av en sekund, åstadkomma en liten kissfläck på mattan. Det är sannerligen tur att vi köpte den billigaste mattan som fanns på affären. Skälva värmedelen av mattan var tydligen likadan på alla varianter, det var den prydande mattan som man lägger över den värmande delen som gjorde skillnad i pris och inte kan man betala för stil när man bara ska ha den i ett år.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur kommer det sig att jag inte hittat hit tidigare? :) Här är mycket läsning att ta igen nu när jag egentligen ska plugga ser jag! :D Vad roligt att ni också skaffat en blogg!



Kram!

Elin

2009-01-12 @ 07:19:09
URL: http://elinessner.blogspot.com/
Postat av: Alexandra (jag, ni vet)

Hehe, ja, den är ju ändå ganska ny;)Hoppas det blir lite kul att läsa iallafall, men jag tvivlar på att du kommer hitta något som kan vara någon hjälp i ditt plugg förståss. Men man vet ju aldrig;) Tack för att du skrev:D

Kram

2009-01-13 @ 02:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0