Skärpning

Nu får vi ta och skärpa oss och hitta på något roligt som jag kan skriva om. Men det löser sig förhoppningsvis idag, för idag ska vi på en annordnad tempelutflykt för utbytesstudenter och sedan ska vi gå på en gemensam middag tillsammans med dem. Det är så fantastiskt skönt att det finns folk som annordnar något sånnt där så man slipper göra allt själv, för då blir det tyvärr sällan av, främst för att man inte vet vad man kan göra.
      Igår var vi dock nere på staden igen och handlade på den stora affären för återigen hade Ängstuvas blöjor börjat bli för några. Jag fick för mig att jag skulle sticka en halsduk så vi gick ner till tygaffären vi köpte gardintyget på och köpte mig ett par stickor och två bollar garn till att börja med. Men sedan hade jag och Rasmus en uppesittarkväll, en sådan där man behöver ibland, och vips hade jag stickat upp båda bollarna. Det blev dock bara en tredjedel av en färdig halsduk så vi får ge oss av ner snart igen. Iallafall om jag ska ha en halsduk innan vintern är över. Egentligen kan man tycka att det är en smula korkat att börja med ett halsduksstickande nu, när vintern redan är över oss och när det troligen kommer att bli billigare att köpa sig en färdigstickad när allt kommer ikring. Men jag är så glad att jag tog tag i att göra något, för man behöver verkligen syssla med något man själv tycker är kul och jag behöver egentligen göra något pyssel för att må bra. Rasmus har ju börjat att leda ett rollspel över internet med några svenska kompisar. På så sätt pysslar han med att skriva äventyr och rita kartor och bygga ihop spelplaner. Han är väldigt finurlig tycker jag, men främst galen då han ungefär en gång i veckan går upp innan Ängstuva vaknat, kanske vid kvart i sex på morgonen, bara för att han ska kunna leda ett rollspel på någotsenär rimmliga svenska tider. Jag har dock inte förstått tjusningen med det där med rollspel, jag har försökt lite grann, men jag blir alldels generad bara jag ska hitta på ett namn till den "gubbe" jag ska på något vis "lådsas vara". Jag är alldeles värdelös på att hitta på saker som min "gubbe" ska vara bra på, det blir alldels för personligt för mig och jag kan inte bara ta det som en lek. Det går nog lättare om jag skulle få en färdigskriven roll, men jag är lite rädd för det där så jag har inte direkt tjatat om att få vara med om man säger så.
    Idag hade jag fått ett mail av min syster, moster Mi, som befinner sig på resande fot tillsammans med sin pojkvän. De hälsar på hans släktingar i Argentina och Uruguay. Ganska maffig resa och en ganska stor skillnad i väder mot här. Det var kul att få ett mail iallafall så jag ska maila henne när jag kommer hem ikväll eller imorgon bitti.
    Nu ska vi göra oss iording för tempelavfärd. :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad då galen? Tycker det låter som helt normalt beteende att gå upp vid den tiden för den aktivitetens skull...



Hoppas halsduken blir klar innan sakura och ha så kul i templet idag!:)

2009-01-18 @ 08:59:53
URL: http://elinessner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0