5 veckor kvar

Idag är det fem veckor kvar tills dagen vi landar på arlanda. Fr.o.m nu får man räkna ner dagarna på riktigt. Egentligen trivs jag rätt bra här nu. Jag har ju äntligen fått en kompis. Sera-san och jag ses nog minst en gång i veckan och umgås. Det känns som om det blir oftare och oftare hela tiden. Dessutom har jag och Ängstuva blivit hembjudna till en annan mamma nu på måndag. Vi träffade henne för länge sedan på bussen och har sedan dess stött på varandra och pratat lite då och då, och nu är vi alltså hembjudna till henne och hennes barn. Hon pratar lite engelska så det brukar gå ganska bra att kommunicera. Men trots allt detta längtar jag nog hem mer och mer för var dag som går. Jag hoppas dock att Sera-san och hennes familj kan komma till Sverige och hälsa på oss sedan (helst flytta dit också, hehe).
     Jag har inte orkat blogga så mycket på senaste, kanske för att jag snart ska vara hemma? Men sedan har det gått och blivit något konstigt också. Jag kan nämligen inte lägga in bilder på bloggen i den här webbläsaren som jag använder (google chrome) fast jag kunde det förut. Jag kan inte heller byta till att använda internet explorer heller för loggar jag in på bloggen med den kan jag inte skriva å, ä eller ö. Därför måste jag skriva allt först här, sedan logga in på bloggen på explorer och lägga in bilderna. Ser jag då att jag missat att skriva någon liten grej kan jag inte fixa det där ifall det innehåller de där bokstäverna, för det går inte ens att kopiera dem. Så lite trött händer det att jag blir.
     Vi hade middag för Sera-san och hennes familj samt Rasmus klassis Jocke (eller Erik som han kallar sig här) för någon kväll sedan. Det var hemskt trevligt. Ängstuva visade sig från sin bästa sida nästan hela kvällen och blev jätteglad när Sera-san och Kou-chan kom. Hon pussade och kramade och klappade dem båda. Kul att se att hon visade att hon kände igen dem och att hon tycker om dem.
    Vi lagade ganska mycket mat och tack till min ganska nya ugn fick vi ihop en hel del sådana saker med. Vi gjorde dessutom egen cream fraice, som för övrigt inte var särskillt fräscht. Blanda en del yoghurt med tre delar fet grädde och låt stå, gärna lite varmare än normal rumstemperatur, i minst 12 timmar. Men det blev bra. Rasmus gjorde bl.a. en sjukt god toast skagen baserat på denna cream.

Kommentarer
Postat av: Elin

Säg åt din blivande ingenjör att han ska fixa det åt dig ;) eller ta hjälp av Jocke som faktiskt läser data...han har inga ursäkter att inte kunna!

2009-06-28 @ 06:17:04
URL: http://elinessner.blogspot.com/
Postat av: Moster Mi

Tråkigt med trasslet. Men det är trevligt nog att bara läsa lite grann tycker jag :) Ha det bra! Kramar

2009-06-28 @ 13:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0