Nu kommer de

Nu jäklar. Rasmus har redan åkt för att möta upp våra gäster som enligt allt vi vet, ska vara i tid. Han stack iväg vid sjutiden i morse. Det är tyvärr för omständigt för mig att klara av att åka dit och möta upp dem, särskillt eftersom jag inte har möjlighet att ringa och fråga Rasmus ifall det strular sig. Det är dessutom onödigt dyrt och därtill jobbigt för Ängstuva att åka allihopa, så vi får snällt vänta här hemma tills de kommer. Men det är ju bra att vi kan städa det sista och laga lunch till oss alla så den är klar när de anländer. Vi städade förstås de mesta igår, men det har ju förstås hunnit bli lite stökigt igen. Tuva har, trots goda intensioner, en förmåga att hämta saker till oss som vi inte behöver. Så som skor i datorrummet och så (som man kan se på bilderna).
   Just nu förbereder hon sig på dagen med en stärkande frukost bestående av potatismos, majspure, pakrika-, gurk- och kycklingbitar stekta i mirin, soya och olja.



Och föresten, jag lyckades baka kanelbullar med ett absolut godkänt resultat igår. Det blev mycket mera lyckat än jag kunnat tro med våran ugn som har olika watt och inga grader att ställa efter. Det enda som saknades var pärlsockret samt att jag fick baka på torrgäst istället för färsk, men det fungerade fint det med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad söt och stor Tuva har blivit :) Brukar titta på filmerna på youtube...fortsätt med det :)



Kram

2009-06-07 @ 23:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0